طیبی گفت: دسترسی شهروندان و گردشگران به همه نقاط ساحلی به‌عنوان یک حق قانونی است تا با ایجاد فضاهای عمومی تفریحی و گردشگری در سواحل کیش همه مردم بتوانند آر این زیبایی‌ها و امکانات بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، ابوالفضل طیبی بابیان اینکه طرح مدیریت و ساماندهی سواحل جزیره با تأکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آغاز و اجرایی شده است افزود: این طرح به‌منظور آزادسازی کامل حریم دریا تا 60 متر باهدف بهره‌گیری همگان از زیبایی‌های تمامی سواحل کیش و اجرای پیاده راه‌های ساحلی و طرح‌های گردشگری در محدوده حدفاصل 60 تا 120 متراژ ساحل توسط شرکت عمران، آب و خدمات کیش در دست اجرا است.
وی اظهار داشت: یکی از عوارض موجود در شهرهای ساحلی کشور عدم دسترسی سهل و آسان شهروندان و گردشگران به کلیه مناطق ساحلی است و در طول سال‌های توسعه جزیره کیش و قبل از تصویب طرح مدیریت سواحل توسط منطقه آزاد کیش، این عارضه در بخش‌های محدودی بروز نمود که در طول سال‌های بعدازآن سعی شد نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش تأکید کرد: در اجرای این طرح علاوه بر مستحدثات غیرقانونی در حریم ساحلی و جابجایی تدریجی واگذاری‌های استیجاری قبلی در پایان دوره قراردادهای خود با هماهنگی سازمان منطقه آزاد کیش، در مناطقی که درختان و فضای سبز معارض طرح توسعه باشد با توجه اهمیت بحث‌های زیست‌محیطی و اولویت حفظ درختان، انتخاب مسیرها و اجرای آن به گونه‌ای انجام می‌پذیرد که موجب آزادسازی بیشترین حریم ساحلی و کمترین  تعارض با فضای سبز ودرختان باشد.
وی در ادامه گفت: در موارد  اجتناب‌ناپذیر همان‌گونه که تاکنون نیز اقدام شده نسبت به جابجایی درختان ارزشمند واقع در مسیر و انتقال آن به موقعیت‌های مناسب دیگر در سطح جزیره کیش اقدام می‌شود.
ابوالفضل طیبی در پایان تصریح کرد: هدف اصلی اجرای این طرح دسترسی شهروندان و گردشگران به همه نقاط ساحلی به‌عنوان یک حق قانونی است تا با ایجاد فضاهای عمومی تفریحی و گردشگری در سواحل کیش همه مردم بتوانند آر این زیبایی‌ها و امکانات بهره‌مند شوند و لذت ببرند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.