در خبرها آمده بود، که مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش در بدو انتصاب به نکته حائز اهمیتی با این مضمون ” که کیش برف نمی آید و لیکن زمین لغزنده است ” اشاره داشتند.

به گزارش صبح کیش به نقل از اندیشه کیش در خبرها آمده بود، که مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد کیش در بدو انتصاب به نکته حائز اهمیتی با این مضمون ” که کیش برف نمی آید و لیکن زمین لغزنده است ” اشاره داشتند. در این راستا همانطور که یک راننده خوب باید قبل از این که با بارش های شدید برف و باران روبرو شود، تمهیدات لازم از قبیل ”تمیزی شیشه ها، اطمینان از برف پاکن ها، تنظیم چراغ ها، اطمینان از تایرها، اطمینان از ترمز و کلاژ در کنار رانندگی با سرعت مطمئن، فاصله ایمن در رانندگی، عکس العمل های اضطراری از قبیل ترمز، سرخوردن، استفاده از چراغ راهنما و … را برای خود و خودرو انجام دهد نیاز است مدیریت سازمان نیز در ابتدای مسئولیت جهت عبور از لغزندگی که اشاره داشتند در کیش وجود دارد تمهیدات لازم را در دستور کار تیم خود داشته باشند که در این راستا به نمونه هایی از آن می پردازیم شاید مقبول واقع گردد:

١- آقای مدیر عامل زمین کیش انقدر لغزنده هست که هنوز مشکل حمل و نقل عمومی، فاضلاب، برق، اینترنت، تلفن، آب( علیرغم هزینه کلان در ساخت برج کذایی ) و … معضل تک تک ساکنین جزیره است.

٢- آقای مدیر عامل زمین کیش لغزنده است چون پولی که می بایست صرف ظرفیت های گردشگری میشد و این زنجیره ارزش را به تکامل می رساند صرف ساخت اسکله ٣۵ هزارتنی در جزیه کیش شد که توجیه اقتصادی ندارد و این اواخر نیز صرف ساخت فرودگاه در جزیره هندورابی شد.

٣-آقای مدیر عامل می دانید در دنیا بنادر بر اساس دو شاخص ١- بانکرینگ ٢- عمق اب مورد ارزیابی قرار می گیرند و کیش فاقد هر دو شاخص است. اولی بدلیل مسئله ی زیست محیطی و دو می بدلیل کشند آب ( جذر و مد) بنابراین ساخت اسکله ٣۵ هزار تنی برای جزیره کیش که فاقد پسکرانه و همینطور عدم اتصال به خط ریلی و جاده ای است مناسب نمی باشد و صرفا هدر دادن هزینه، زمان، اکوسیستم و … بوده است.

۴- جناب آقای کشاورز شما می دانید که اگر اتوبانی فاقد پمپ بنزین باشد تردد در آن با چالش هایی مواجه خواهد بود بنابراین اسکله کیش نیز همانند همان جاده ای است که فاقد پمپ بنزین می باشد زیرا بدلیل مسائل زیست محیطی ( کاملا به حق ) فرآیند بانکرینگ با مشگلاتی در اسکله کیش مواجه است و بیشتر شناورها از طف پالایش و پخش کیش برای تامین نفت گاز به جزیره لأوان در ۴٠ مایلی کیش اعزام می گردند .

۵- آقای مدیر عامل زمین کیش لغزنده است از آن جهت که با داشتن چندین جزیره بکر هنوز به دنبال ساخت جزیره مصنوعی هستیم. قابل ذکر است که طول مرز آبی کشور ایران با خلیج فارس، با احتساب جزایر در حدود ١٨٠٠ کیلومتر و بدون احتساب جزایر در حدود ١۴٠٠ کیلو متر است.
آیا این وسعت فضای مناسب برای هر اقدام اقتصادی مناسب نیست که همانند کشورهای حاشیه خلیج فارس که بعضا فاقد جزیره و نوار ساحلی مناسب هستند در صدد ساخت جزایر مصنوعی هستیم.

۶- آقای مدیر عامل زمین کیش خیلی لغزنده شده است چون کیش را از مکانی توریستی به یک مکان ١٠٠ درصد مسکونی تبدیل کردند و این زمین بکر خدادادی را به دست سوداگران مسکن دادند و این امر باعث افزایش نرخ زمین، خانه و اجاره خانه شده است و پول آن صرف گسترش نیروی انسانی اتوبوسی در همان سازمانی که شما قرار است رهبری آن را عهده دار شوید هزینه می شود.

٧- لغزش در ارتباط با واگذاری زمین به شرکت های پیمانکار حوزه نفت و گاز و تبدیل این جزیره زیبا به انبار کاملا مشهود است کافی است با اهل فن از کارگاه های اینگونه شرکت ها بازدید فرمایید.

٨- شایان ذکر در گذشته زمین به عنوان کارگاه در اختیار شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز به صورت استیجاری داده میشد هم برای سازمان درآمدزایی داشت و هم پروژه های ملی از جزیره کیش بعنوان پایلوت بهره برداری می کردند و پس از اتمام پروژه زمین به سازمان عودت داده میشد ولیکن بعدها با تغییر رویه بعضی از زمین های جزیره در اختیار برخی از شرکت های نفت و گاز واگذار شده اند. البته این شرکت ها با ارائه طرح های توجیهی کذایی اقدام به خرید زمین با کاربری صنعتی با نصف قیمت کردند و آن زمین ها را بعنوان انبار استفاده می کنند.

٩- برداشت ناصواب از ماده ١٣ قانون مناطق آزاد تجاری و سو استفاده توسط همین شرکت های پیمانکار در حوزه نفت و گاز( قابل ذکر است گردش مالی یک شرکت پیمانکار در حوزه نفت و گاز به مراتب بالاتر از غرفه دار پردیس است این موضوع امروز به ضرر کسب و کارهای محلی شده است ( با حذف این ماده )

١٠- زمین کیش لغزنده است چون همان شرکت های فعال در حوزه نفت و گاز کالاها را از کیش به مقصد سکوهای نفتی در آبهای فلات ایران ( أنواع آب ها: ١- آزاد٢- فلات ایران٣- ساحلی۴- سرزمینی )که هر کدام از این آب ها قوانین خاص خود را دارند کالاها را ارسال ولیکن گمرک برای آمارهای خود آن را صادرات مجدد لحاظ می کند و شرکت ها حقوق گمرکی را با کمترین نرخ پرداخت می کنند

١١- اخذ امضاهای طلائی و ساخت بلند مرتبه در کنار ساختمان های ویلایی بدون رعایت اصول شهرسازی

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.