معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از شناسایی و اصلاح نما‌های فرسوده و ارائه تسهیلات مالی و کمک‌های فنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،سعید پورزادی با بیان اینکه بررسی و اصلاح انحرافات در نمای برخی ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی، هتل‌ها و اماکن گردشگری در دستور کار کارگروه سیما و منظر شهری قرار دارد، افزود: برای جلوگیری از آشفتگی بصری در بعضی از نقاط شهری که زیبنده جزیره کیش نیست، نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم.

وی افزود: در نظرگرفتن تخفیف قابل توجه در هزینه صدور پروانه بازسازی و رایزنی با بانک‌ها برای ارائه تسهیلات بانکی با تایید سازمان منطقه آزاد کیش از اقداماتی است که باعث ترغیب بخش خصوصی برای اصلاح نمای شهری و بهبود آن می‌شود.

پورزادی با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر شکل گیری سیما و منظر شهری متناسب با اقلیم کیش و بعد گردشگری و زیبا شناسی جزیره، گفت: حذف نما‌های زاید که در دوره‌های گذشته شکل گرفته است؛ بکارگیری مصالح نوین در مبلمان شهری و نورپردازی ویژه فضای شهری در دستور کار کمیته سیما و منظر شهری کیش قرار دارد.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با بهره گیری از بهترین متخصصان و اساتید برجسته دانشگاه در حوزه سیما، منظر و طراحی شهری، رویکرد جدیدی در این حوزه در حال شکل گیری است.

وی خاطر نشان کرد: نظارت بر نما‌های ساختمان‌های در حال احداث قبل از پایان کار، جلوگیری از درهم ریختگی دیداری و گسترش ندادن نما‌های ناسازگار با فرهنگ بومی­ کیش، مدیریت هماهنگ در حوزه نمای ساختمانی در راستای نظم‌دهی به منظر شهر و کاهش موازی‌کاری‌ها از مهمترین اهداف دستورالعمل نحوه تشکیل و مدیریت کمیته‌های ساماندهی سیما و منظر شهری است.

پورزادی با بیان اینکه تمام پروژ‌های سازمانی و بخش خصوصی باید دارای طرح مطالعاتی و مشاور در حوزه نما باشند، افزود: مشاوران پروژه‌ها باید از طرح پیشنهادی نما با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه معماری و شهری و متخصصان دعوت شده درجلسه کمیته و منظر شهری دفاع کنند؛ تا تاییدیه‌های لازم را دریافت کنند.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: وظیفه سازمان منطقه آزاد کیش متمایز سازی و الگو سازی سیما و منظر شهری در کشور است و آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.