فوت یک آقای سی و یک ساله از اتباع خارجی ، با علائم ،ضعف، بی حالی، سرفه ،تهوع و بستری در بیمارستان آمار فوتی ها در کیش از ابتدا تا کنون به ۲۵ نفر رسید.

 به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،دکتر محمد رضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اعلام خبر بیست و پنجمین فرد فوت شده به دلیل کرونا گفت: با فوت یک آقای سی و یک ساله از اتباع خارجی ، با علائم ،ضعف، بی حالی، سرفه ،تهوع و بستری در بیمارستان آمار فوتی ها در کیش از ابتدا تا کنون به ۲۵ نفر رسید.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: فوتی دارای بیماری زمینه ای دیابت و بستری در بیمارستان کیش بوده که علی رغم همه تلاش‌های انجام شده فوت شدند.

دکتر رضانیا افزود:ویروس دلتا قدرت سرایت بالاتری دارد و می‌تواند در مدتی کم افراد زیادی را درگیر کند، گفته می شود که میزان سرایت این ویروس، ۶۰ درصد بیشتر از گونه های دیگر است و سریع در بین اعضای خانواده منتقل می شود و هر یک نفر می تواند تعداد زیادی را به راحتی آلوده کند و اگر جلوی آن گرفته نشود منجر به یک اپیدمی وحشتناک می شود.
وی افزود:مطالعات نشان می دهد که درگیری ریوی در نوع دلتا سریع تر رخ می دهد و سرعت پیشرفت بیشتری دارد، حتی ممکن است که شخص سرفه نداشته ولی ریه درگیر باشد و همین موضوع باعث می شود که بیماران بستری نوع دلتا نسبت به کرونای قبلی حال وخیم تری داشته باشند بنابراین به دلیل قدرت سرایت این ویروس نباید آن را دست کم گرفت.
دکتر رضانیا اظهار کرد: باتوجه سرعت انتقال این ویروس، باید میزان مراقبت‌ ها افزایش یابد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.