مسئول اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش گفت: این جزیره در طرح شهید سلیمانی به منظور روند بهبود بیماران کرونایی ۱۲ تیم مراقبتی تشکیل داده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش حسن مجرد اظهار داشت: ۲ مورد از این تیم ها مشتکل از ۶ نفر به صورت مراقبت در منزل هستند و ۱۰ تیم نیز مراقبت از بیماران را بدون حضور در منزل انجام می دهند.

وی با بیان اینکه این تیم ها در قالب گام پنجم طرح شهید سلیمانی بکارگیری شده اند افزود: گام پنجم این طرح از ۱۸ فروردین سال جاری آغاز شده که افراد رهگیری افراد بیمار و افراد درگیر با مبتلایان به ویروس کرونا از جمله اهداف آن است.

مجرد افزود: اطلاع رسانی و اموزش افراد با هدف رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط افراد، کمک به شناسایی و ارجاع به موقع مبتلایان به مراکز درمانی، پیگیری امور شخصی، فراهم آوری خدمات تکمیل درمان، برخی از مواردی است که در این طرح به آن پرداخته می‌شود.

مسوول اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در مرکز توسعه سلامت کیش اضافه کرد: در این راستا یک کمیته آموزش این طرح بیش از سه هزار نفر از کیشوندان و مسافران را به صورت مستقیم آموزش داده است.

وی گفت: درمانگاه کووید با تلاش نیروی بهداشتی شامل پزشک ، مراقب سلامت وکارشناس مبارزه با بیماریها ، به صورت شیفت بندی خدمات ویزیت، غربالگری و ارجاع موارد مشکوک به کووید-۱۹ را به سطوح تخصصی ارائه می دهند.

مجرد گفت: تمرکز در طرح شهید سلیمانی بر بحث پیشگیری از کرونا است و این طرح شامل سه گام اصلی مراقبت، حمایت و نظارت است.

وی افزود: این طرح در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، دستورهای فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، اجرا می شود به‌ منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا این طرح هم اکنون در کیش و سایر شهرهای ایران در حال اجرا است./ایرنا

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.