یک شرکت دانش بنیان در کیش در تولید دستگاه‌های vhp استریل ساز به خودکفایی رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، کارشناس کنترل کیفی شرکت همانندساز بافت کیش با اشاره به تولید بافت‌های انسانی در چهار گروه قلبی عروقی، تاندول ریگامان، استخوانی و پوششی گفت: بیشترین ظرفیت تولید محصولات این شرکت استخوانی است و از این نظر بزرگ‌ترین تولیدکننده در ایران محسوب می‌شود.

علیرضا سالک با بیان اینکه این محصولات برای ترمیم و احیای بافت‌های آسیب دیده در جراحی مغز و اعصاب، زیبایی، ارتوپدی، فک و صورت و دندان پزشکی کاربرد دارد گفت: این محصولات تحت استاندارد‌های بین المللی تولید شوند و به همین دلیل نیازمند محیط کار کاملا استریل و پایش شده هستیم.

وی گفت: تا سال ۹۰دستگاه vhp را از کشور انگلیس خریداری می‌کردیم با توجه به اینکه تولید این دستگاه در انحصار آمریکا و انگلیس است.

سالک با بیان اینکه از مهمترین ویژگی‌های دستگاه استریل ساز قدرت نفوذ پذیری بالا در سطوح و دستگاه‌ها برای از بین بردن میکروب‌هاست، گفت: در هر مرحله از کار براساس استاندارد‌های بین‌المللی به استریل و پاکسازی محیط و محصول نیازمندیم، اما در استفاده از این دستگاه زمانی که به مشکل برخورد می‌کردیم عملاً برای وارد کردن مواد اولیه و کارتریج‌های دستگاه باید از کشور سازنده مواد را خریداری می‌کردیم.

وی گفت موانع پیش روی تهیه مواد اولیه دستگاه باعث شد تا از دانش و تخصص دانشجویان دانشگاه تهران برای بومی کردن این دستگاه بهره ببریم و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران امضا شد در مدت ۵ماه این دستگاه بومی‌سازی شد.

دکتر صادق سقط چیان سرپرست طراحی و مهندسی معکوس لابراتوار مهندسی مکاترونیک پردیس بین الملل کیش دانشگاه تهران نیز با بیان اینکه این پروژه به سفارش شرکت همانند ساز بافت کیش و با فعالیت تیم پنج نفره در مدت ۵ماه انجام شد گفت: دو ماه مهندسی معکوس و سه ماه طراحی سیستم جدید دستگاهی کاملاً بومی در جزیره کیش طراحی و ساخته شد.

وی افزود: مراحل کار و سخت‌افزار‌های مورد نیاز دستگاه نیز با یک سوم هزینه بومی شد و اکنون شرکت‌های داخلی همانند این شرکت قادر به استفاده از این دستگاه هستند.

دکتر سقط چیان ارزش دستگاه خریداری شده را ۹۰هزار یورو دانست وگفت: اکنون بسیار پایین‌تر از ۳۰هزار یورو می‌توانیم دستگاه vhp یا همان استریل کننده را در داخل کشور تولید و به شرکت‌های پزشکی و داروسازی عرضه کنیم و با این اقدام صرفه جویی قابل توجهی در کشور بوجود آمده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.