کنگره ملی شهدای غواص موسوم به معبر عشق فعالیت ۲ روزه خود را همزمان با سالروز عملیات کربلای ۴ در جزیره کیش آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،نخستین کنگره ملی شهدای غواص که به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدای غواص هشت سال جنگ تحمیلی برنامه ریزی شده است به مدت ۲ روز در بخش های مختلف همایشی، نمایشگاهی و نمایشی در جزیره کیش برگزار می شود.

آیین افتتاحیه این کنگره ملی ظهر شنبه سوم دی با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و اجرای نمایش ۲۰۰ ورزشکار جزیره کیش آغاز شد با اجرای نمایش ساحلی دریایی توسط گروه تئاتر جزیره و غواصان آموزش دیده ادامه پیدا کرد.

پخش سه بعدی تری دی مپینگ تصاویر دوران دفاع مقدس، اجرای ویژه برنامه شب های خاطره و رونمایی از تمبر یادبود کنگره ملی شهدای غواص از دیگر برنامه های این کنگره ملی است.

فردا یکشنبه چهارم دی ماه نیز آیین اختتامیه این کنگره با حضور جمعی از خانواده شهدا و رزمندگان غواص دفاع مقدس، سرداران جنگ تحمیلی و جمعی از کیشوندان برگزار می شود.

نخستین کنگره شهدای غواص جزیره کیش با حمایت مالی از سوی بخش خصوصی و سرمایه گذاران جزیره کیش، حمایت های معنوی و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و همت جمعی از اصحاب رسانه کیش برگزار می شود و هر یک از جوامع جزیره از جمله سرمایه گذاران، هتل داران، حمل و نقل، پذیرایی، رسانه ها و فعالان فرهنگی و هنری در برگزاری و حمایت از این کنگره ملی سهیم شده اند.

براساس این گزارش ۶۵ اثر از ۱۱۲ اثر ارسال شده به جشنواره پوستر ، ۱۴۳ اثر از ۱۵۰ اثر ارسال شده به جشنواره عکس، تمام ۶۵ اثر ارسالی به بخش فیلم، ۱۴۸ اثر از ۱۸۰ اثر رسیده به بخش جشنواره، ۱۰۵ قطعه از ۱۹۸ اثر ارسالی به بخش شعر و تمام ۲۸ پادکست ارسالی در این مرحله مورد قضاوت داوران قرار گرفتند.

همچنین در مسابقات دانش آموزشی که ویژه مدارس جزیره کیش بود نیز داوران ۹۷۵ اثر نقاشی، ۲۹ اثر نقاشی دیواری و ۲۹۶ اثر دلنوشته را مورد ارزیابی قرار دادند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.