رمضان ماه تهذیب نفس و مبارزه با شیطان درون و بیرون بود

 امام جمعه کیش گفت: میهمانان خداوند در ماه مبارک رمضان ، سازندگی ، تهذیب نفس و مبارزه با شیطان درون و بیرون را فراگرفتند تا در مقابل هر ظالم و جبار و ابرقدرتهای ستمگر ایستادگی کنند.

حجت الاسلام حسن علیدادی روز دوشنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر با تاکید به رعایت تقوای الهی افزود: ماه بندگی ،تقوی و خدا ترسی را پشت سر گذاشتیم و بزرگترین پیام در این ماه رعایت پرهیزگاری در تمامی شئونات زندگی است.
وی تصریح کرد : همه ماه ها ماه بندگی خداوند است اما رمضان ضیافتی الهی و ویژه است که آن را پشت سر گذاشتیم و کسانی که دعوت خداوند را لبیک گفتند بهره های فراوانی از میهمانی خداوند بردند .
وی اظهار داشت: گروهی در حالی که به این میهمانی دعوت شده بودند فرصت را قدر ندانستند و میهمانی را نپذیرفتند.
امام جمعه کیش گفت: میهمانان خداوند در ماه مبارک رمضان ، سازندگی ، تهذیب نفس و مبارزه با شیطان درون و برون را فراگرفتند که در مقابل با هر ظالم و جبار و ابرقدرتهای ستمگر ایستادگی کنند.
حجت الاسلام علیدادی افزود: همه میهمانان خداوند در اجتماع نماز عید سعید فطر به دور هم جمع شدند تا راه صحیح زندگی را از اسلام فرا گیرندو در دعاهای بعد از این نماز امده است که به حکومت حضرت ولی عصر(عج) توجه ویژه داشته باشیم .
وی اظهار داشت: بعد از نماز، دعایی معروف است که می فرماید، خداوندا من به دنبال دولت کریمه ای هستم که باعث عظمت مسلمانان است که در آن فساد و فقر و تبعیض و جنگ های ناروا و خلاف عدالت وجود نداشته باشد .
امام جمعه کیش در بخشی دیگر از خطبه های نماز عید سعید فطر گفت: حضرت علی (ع) می فرمایند ،دنیا و اخرت نسبت به یکدیگر دشمنی دارند و هر دو زا نمی توان هم جهت دنبال کرد زیرا دو راه مخالف هستند.
حجت الاسلام علیدادی اظهار کرد: حضرت فرمودند هرکسی که میخواهد امر دنیا را پیگیری کند و تمامی زندگی خود را بر مبنای دنیا پایه ریزی کند نسبت به اخرت مخالفت می کند
امام جمعه کیش با بیان اینکه حضرت علی (ع) می فرمایند دنیا و اخرت همچون مغرب و مشرق هستند گفت: انسانها در میان این دو هستند که یا به سمت دنیا و یا اخرت گرایش پیدا میکنید و زمانی که به هریک نزدیک شدید از دیگری فاصله خواهید گرفت.
نماز عید سعید فطر امروز دوشنبه با حضور مردم و مسئولان در مصلای بزرگ کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.