تنفیذ حکم رئیس جمهور مشروعیت بخشیدن به جایگاه منتخب ملت است

 امام جمعه کیش تنفیذ حکم رئیس جمهوری از سوی مقام معظم رهبری را به منزله مشروعیت بخشیدن به جایگاه منتخب ملت دانست و گفت: دولت دوازدهم در همه امور تدبیر لازم را داشته باشد و امید مردم را افزایش دهد .

حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های این هفته نماز جمعه کیش با تاکید بر رعایت تقوای الهی در تمامی امور به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در محضر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت : مردم در انتخابات رای دادند و حکم تنفید شد ،این اقدام سبب تثبیت جایگاه ریاست جمهوری می شود و رئیس دستگاه می تواند در جای جای کشور اقدامات خود را انجام دهد .
امام جمعه کیش تنفیذ حکم رئیس جمهوری منتخب از سوی مقام معظم رهبری را به منزله مشروعیت یافتن مقبولیت فرد منتخب ملت دانست.
وی به برگزاری انتخابات 96 در فضایی آرام همراه با امنیت و مشارکت 73 درصد مردم در این رخداد مهم تاریخی اشاره کرد و افزود :در مراسم تنفیذ توصیه ها و دستورات لازم توسط رهبر معظم انقلاب برای چهار سال آینده بیان شد که باید بدان توجه لازم صورت گیرد .
خطیب جمعه کیش با بیان اینکه مراسم تحلیف روز شنبه برگزار می شود اظهار کرد : رئیس جمهور در پیشگاه خداوند و مردم قسم یاد می کند که به آرمان های انقلاب و شهدا وفادار است .
وی با بیان اینکه مردم به دولت های یازدهم و دوازدهم با شعار تدبیر و امید رای داده اند ،افزود : مدیران دستگاه ها باید در همه امور تدبیر لازم را داشته باشند و هم امید مردم را افزایش دهند .
حجت الاسلام علیدادی با تسلیت شهادت دیپلمات های ایرانی و محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان توسط نیروهای طالبان ، 17 مرداد روز خبرنگار را به اهالی رسانه تبریک گفت و افزود : خبرنگار در عین شجاعت و عدالت ، با صداقت اخبار را همانطور که هست و با نگاه به مصلحت عمومی جامعه منتقل کند .
خطیب جمعه کیش در بخشی دیگر به واقعه بمباران اتمی دو شهر هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکائیان اشاره کرد و گفت: بیش از 160 هزار انسان در این دو شهر کشته شدند و عامل اصلی آن کسانی بودند که امروز می گویند باید فعالیت های هسته ای دیگر کشورها زیرنظر ما باشد در حالیکه خود متهم های اصلی فعالیت ناسالم هسته ای به شمار می روند.
حجت الاسلام علیدادی اظهار کرد : در بحث پرونده هسته ای ایران هم مباحثی مطرح شد و آمریکائی ها بر آن فشار آوردند ، برجام هم امضا شد اما آمریکا باز بد عهدی خود را آغاز کرد و نشان داد که به هیچ مذاکره و عهدی پایبند نیست .

*انتقاد امام جمعه کیش از تغییرات پی درپی دربخشداری کیش
امام جمعه کیش با انتقاد از تغییرات پی درپی مدیریت در بخشداری کیش و انتخاب پنجمین بخشدار طی چهار سال اخیر اظهارکرد : عمر مدیریت و ثبات آن به زیر 10 ماه رسیده است که این اقدام نه با تدبیر سازگاری دارد و نه با امید ، نبود ثبات مدیریتی امید را سست و تدبیر را زیر سئوال می برد.
خطیب جمعه کیش از دولت خواست تا به استان محرومی همچون هرمزگان بیشتر توجه و درعزل و نصب ها دقت بیشتری داشته باشد.
وی از زحمات بخشدار سابق کیش قدردانی کرد و برای بخشدار جدید ارزوی موفقیت کرد.
به گزارش ایرنا ،امام جمعه کیش ولادت ثامن الحجج حضرت رضا (ع) را به تمامی شیعیان جهان و دوستداران امامت و ولایت تبریک گفت و افزود :مردم ایران در کشوری پهناور و پر دشمن در پناه این امام رئوف زندگی می کنند.

* غفلت های تاریخی شبب به انحراف کشیده شدن جریان مشروطه
وی به سالگرد نهضت مشروطه به عنوان یک رخداد مهم و اثر گذار در تاریخ کشور اشاره کرد و گفت : این واقعه برای ما درس ها و عبرت های فراوانی دارد .
خطیب جمعه کیش غفلت های تاریخی و سرسپردگی برخی رجال به استعمار را از دلایل به انحراف کشیده شدن مشروطیت عنوان کرد و گفت: شیخ فضل الله های زیادی در این راه شهید شدند و برخی رجال نیز منزوی و ترور شدند و جریان مشروطه به رغم تمامی مبارزات صورت گرفته به دست رضا خان مستبد افتاد، رضا خانی که بیش از قاجار کشور را با استبداد تمام مدیریت کرد.
وی با بیان اینکه انگلیس بذر نفاق و اختلاف را در میان مشروطه خواهان ایجاد کرد افزود : یکی دیگر از دلایل شکست مشروطیت مبارزه نکردن با استعمار بود ، آنها تنها با استبداد مبارزه می کردند نه با استعمار به همین دلیل طولی نکشید که با اختلافات ایجاد شده گرفتار استبداد شدند ، استعمار، استبداد به همراه می آورد .
خطیب جمعه کیش در گذشت آیت الله شیخ عبدالکریم حائری یزدی یکی از اندیشمندان بزرگ کشور را تسلیت گفت و افزود : آنچه در حوزه علمیه قم و دوران معاصر شاهدیم زحمات و اخلاص این مرد بزرگوار است .
وی امام راحل از شاگردان وی دانست و گفت : امام (ره) شخصیتی است که به حق بعد از معصومین (ع) نمونه آن را در تاریخ بشریت کمتر می توان یافت.
حجت الاسلام علیدادی در پایان شهادت سرلشکر خلبان بابایی وحسین لشکری امیر خلبان و با سابقه ترین آزاده ایرانی را تسلیت گفت.

* معرفت لازمه شناخت واقعی خداست
وی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه ،خدا شناسی و خدا پرستی را از وظایف مهم انسان برشمرد و افزود :خداشناسی بر خدا پرستی مقدم است ،اگر خدا را نشناسیم در خدا پرستی به بیراهه می رویم .
حجت الاسلام علیدادی با تاکید بر اینکه اگر خدا را به خوبی بشناسیم در درون و بیرون خدا پرست واقعی خواهیم شد افزود : گاهی در درون خدایی را می پرستیم که غیر از قادر مطلق است و چون جایی ابراز نمی کنیم همچنان در جهل می مانیم اما زمانی که در قیامت پرده ها کنار می رود متوجه فاصله بین خدای واقعی با آنچه پرستیده ایم می شویم.
وی داشتن معرفت را لازمه شناخت واقعی خدا عنوان کرد و افزود : یکی از راه های معرفت از منظر قران کریم توجه و شناخت نعمت های الهی است .
خطیب جمعه کیش تصریح کرد: اگر نعمت ها را خوب شناختید خدا شناس خواهید شد و کمر همت را برای خدا پرستی خواهید بست .
حجت الاسلام علیدادی در ادامه به بیان نعمت های الهی در سوره 'الرحمن' پرداخت و گفت : رحمانیت صفت ویژه خداست و رحمت بی پایان او شامل حال همه موجودات جهان است ، خداوند در این سوره بیان می کند که خدایی بر شما ناظر است که دایره رحمت وی همه انسان ها و موجودات عالم را در بر می گیرد .
وی با بیان اینکه قران کتاب هدایت است اظهار کرد: در قران همه نکات هدایت وجود دارد و راه را از بیراهه مشخص می کند هر کس دلداده این کتاب در تمامی شئون زندگی فردی به دستورات الهی عمل می کند .
خطیب جمعه کیش انسان را اشرف مخلوقات جهان دانست و گفت :انسان در سایه ربوبیت خدا می تواند مراتب تکامل را آنچنان طی کند که به بالاترین مقام در بین موجودات دست یابد.
نماز جمعه این هفته کیش با حضور مردم ، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی درمصلای بزرگ کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.