مردم کیش بدعهدی آمریکا در برجام را محکوم کردند.

شهروندان و نمازگزاران کیش روز جمعه با برپایی راهپیمایی انزجار خود را از اقدام آمریکا در خروج از برجام اعلام و مواضع اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را محکوم کردند.

راهپیمایی مردم جزیره کیش همزمان با دیگر مناطق کشور پس از پایان آیین نماز جمعه با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود در خیابان مقابل مصلای این شهر برگزار شد.
نمازگزاران که تصاویری از رهبر معظم انقلاب و شهدا در دست داشتند بر لزوم تصمیم گیری قاطع مسئولان نظام برای مقابله با زیاده طلبی های مسئولان آمریکایی تاکید کردند.
راهپیمایان با اشاره به اینکه آمریکا پیش از این نیز به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است، اعلام کردند: آمریکا هیچگاه مورد اعتماد نبوده است و در مقطع کنونی نیز کشورهای اروپایی باید در این زمینه ضمانت اجرایی لازم را ارائه دهند.
آنها همچنین تاکید کردند: مسئولان نظام اسلامی باید با تصمیم گیری قاطع در این زمینه مصالح نظام و مصالح مردم را در اولویت قرار دهند و به یاوه سرایی و زیاده خواهی های آمریکا توجه نکنند.
در این راهپیمایی که زنان و مردان، روحانیون و مسوولان و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، آنها بار دیگر بر ولایت پذیری و توجه به فرامین و فرمایشات مقام معظم رهبری، آرمان های انقلاب اسلامی و پاسداری از خون شهدا تاکید کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شامگاه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه با تکرار اتهامات بی اساس خود علیه ایران و توافق هسته ای، اعلام کرد این کشور دیگر در برجام نخواهد ماند.
حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از اعلام دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج این کشور از برجام اعلام کرد که به وزارت خارجه دستور دادم ظرف چند هفته آینده با کشورهای اروپایی و روسیه و چین، رایزنی و مذاکره شود و اگر منافع ملت ایران تامین شود، در برجام خواهیم ماند.
رئیس شورایعالی امنیت ملی ایران گفت: از این پس، برجام توافقی بین ایران و پنج کشور امضا کننده آن خواهد بود.
روسیه، فرانسه، چین، آلمان و انگلیس پنج کشور امضا کننده برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) هستند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز صبح چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در سخنانی در دانشگاه فرهنگیان در این باره گفتند: رئیس جمهوری آمریکا حرف‌های سخیف و سبکی زد، شاید بیش از 10 دروغ در حرف‌های او بود. هم نظام را تهدید کرد، هم ملت را که چنین و چنان می‌کنم. بنده از طرف ملت ایران می‌گویم: آقای ترامپ! شما غلط می‌کنید.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.