ایلخان نوری روز جمعه پس از پایان بیست و ششمین دوره رقابت های نجات غریق دریایی و ساحلی قهرمانی کشور دربخش مردان ( 12 و 13 آبان ماه ) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا وضعیت تیم ملی را خوب ارزیابی کرد و افزود : اعضای تیم رکوردهای خوبی دارند و در رقابت های جهانی روز به روز پیشرفت های قابل توجهی کسب می کنند .
وی یاد آور شد : تیم ایران نیز در سطح جهان توانست در استرالیا 8 مدال طلا، در فرانسه 3 طلا و در هلند نیز 3 طلا کسب کند.
نوری اظهار کرد : با حمایت های بیشتر فدراسیون ،استانها و هیات ها می توانیم در پیشرفت تیم گام های بهتری برداریم .
وی با بیان اینکه هر 2 سال یک بار رقابت های جهانی و آسیایی برگزار می شود افزود : برای تقویت اعضای تیم و افزایش توانمندی منجیان هرساله رقابت هایی در سطح کشور با عنوان قهرمانی برگزار می شود که این دوره در کیش برگزار شد.
مربی تیم ملی غریق نجات گفت: بعد از رقابت ها از میان نفرات برتر هر استان یک نفر به تیم ملی و مابقی به اردو دعوت می شوند .
نوری تصریح کرد : در مرحله نخست بیشتر به آموزش پرداخته می شود و سعی بر این است توسعه نجات غریق در استانها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت : در این اردوها نفراتی که از استانها حضور دارند آموزشهای لازم را می بینند و بعد از آن در استانهای خود این آموزشها را برای دیگر اعضای تیم ارائه می کنند .
مربی تیم نجات غریق تاکید کرد : تلاش تیم و فدراسیون این است تا در سطح جهانی پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم که لازمه تحقق این امر اختصاص بودجه و حمایت کافی از فدراسیون است تا بتواند اردوهای بلند مدتی را برای ورزشکاران برگزار کند ، حمایت و پشتیبانی مسئولان،کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در این راستا بسیار موثر است .
وی گفت: در رشته نجات غریق همدلی ، هماهنگی و اخلاق ورزشکاران بسیار مهم است و آنان همچون یک خانواده به شمار می روند ، به دور از قهرمانی ،رفاقت و پهلوانی اهمیت زیادی دارد و باید این رفتار در تمام استانها الگو شود.
سرپرست فنی تیم نیز به ایرنا گفت : این رقابت ها از 12 آبان درساحل دریا آغاز شد و روز پنجشنبه نیز در بخش استخری در مجموعه ورزشی المپیک کیش ادامه و پایان یافت .
حبیب خمجانی با بیان اینکه در این رقابت ها 29 تیم از استانهای مختلف کشور شرکت کردندافزود: بیش از 150 ورزشکار ، 56 سرپرست و مربی و 28 داور در چهار رشته در بخش ساحلی و دریا و 4 رشته نیز در استخر رقابت ها را داوری کردند.
وی گفت: در دوره قبل این رقابت ها که در ساری برگزار شد 30 استان حضور داشتند که نتایج خوبی نیز دربر داشت .
خمجانی گفت: در این رقابت ها کمیته های فنی تشکیل شده تا نفرات برتر را برای حضور در اردو انتخاب کنند و برنامه ریزی لازم برای حضور در رقابت های جهانی استرالیا که سال 2018 برگزار خواهد شد انجام گیرد .
وی به انتخاب نفرات برتر استانها و همچنین استعداد یابی اشاره کرد و گفت : در استانها نیز رقابت های انتخابی برگزار می شود و نخبگان برای قهرمانی کشوری اعزام می شوند.
رضا زندی سرپرست تیم نیز به ایرنا گفت: این رقابت ها با هماهنگی و مشارکت منطقه آزاد کیش برگزار شد و علت برگزاری آن در کیش شرایط جوی و آب و هوایی مناسب است .
سیزدهمین دوره این رقابت ها در بخش بانوان نیز از 16 تا 19 آبان ماه با حضور ورزشکاران استان های سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.