سیدمصطفی میرسلیم روز دوشنبه درحاشیه برگزاری سیزدهمین دوره رقابت های نجات غریق دریایی،ساحلی و استخری قهرمانی کشور به میزبانی کیش اظهارکرد: نجات غریق یک نوع از خودگذشتی برای کمک به دیگران است و کسانی که از خود گذشته تر باشند موفق تر هستند.
وی افزود: در غریق نجات یک بخش علاقه مندی به ورزش است و بخش دیگر روحیه ، احساس مسئولیت، وجدان و دقت و هوشیاری فرد است، دراین رشته ورزشی اخلاق و وجدان اهمیت زیادی دارد.
میرسلیم در مورد ارتقای سطح امادگی ناجیان غریق در کشور گفت: از همه هیات های نجات غریق در استانها بصورت سالانه در رقابت هایی که برگزار می شود دعوت به عمل می آید تا آمادگی خود را مورد ارزیابی قرار دهند.
وی تصریح کرد: برای آمادگی هر چه بیشتر منجیان باید ابزارها و امکانات جدید در اختیار آنها قرار گیرد تا بهتر بتوانند به کار نجات بپردازند.
رئیس فدراسیون نجات غریق وظیفه این مجموعه را آموزش نیروی انسانی و اطلاع رسانی دانست افرود :تکلیف ایستگاه های ساحلی هنوز مشخص نیست که مدیریت در آنجا چگونه شامل حال ناجیان غریق می شود .
وی با بیان اینکه بیشترین غریق در نقاطی که رسمیت ندارند و مورد تایید برای شنا کردن نیستند رخ می دهد گفت: این مناطق بخش وسیعی از سواحل مازندران و گیلان را در بر می گیرد و مورد استقبال بیشتر مردم نیز است که برای برطرف شدن مشکل در این مناطق پیشنهاد دادیم تا منجیانی در سواحل حضور داشته باشند تا خطرات را به مردم هشدار دهند.
میر سلیم افزود: آموزش منجیان غریق نجات وظیفه فدراسیون است و ضابطه را فدراسیون مشخص می کند اما رعایت آن با ایستگاه های ساحلی ،هتل ها و متل ها است ،منجیان غریق باید به استخدام ایستگاه های ساحلی ،هتل ها و متل ها در بیایند.
وی در مورد وضعیت فدراسیون و هیات های استانها اظهار کرد :هیات ها از نظر اداری در استانها منظم هستند جز چند استان که تاریخ مجمع عمومی آنها گذشته و باید انتخابات برگزار کنند و تنها در چند استان دچار مشکل بودیم که با کمک مدیران کل و همکاری مسئولان این مراکز برطرف شد .
میرسلیم به وظایف تشکیل مجامع جهانی با حضور فدراسیون های مختلف بین المللی اشاره کرد و گفت : فایده حضور در این مجامع این است که هم دستاوردهای خود را در اختیار دیگران قرار می دهیم و هم از دستاوردهای آنان استفاده می کنیم تا در خدمت به مردم و نجات جان آنان بهره بگیریم .
رئیس فدراسیون نجات غریق با بیان اینکه در آسیا جزء برترین ها هستیم به ایرنا گفت:باید با تلاش و کوشش بتوانیم در جهان رتبه خوبی را بدست بیاوریم.
وی گفت : ورزشکاران این رشته اگررتبه هم کسب نکنند با روحیه و اخلاق ورزشی که دارند همواره آماده نجات جان انسان ها هستند سعی ما شناخت این گونه قهرمان ها است که تنها به فکر کسب عنوان و رتبه نیستند.
بیست و ششمین دوره رقابت های نجات غریق دریایی و ساحلی قهرمانی کشور دربخش مردان با حضور ورزشکاران استان های مختلف در روزهای ( 12 و 13 آبان ماه ) برگزار شد و سیزدهمین دوره رقابت های قهرمانی بانوان کشور نیز از امروز دوشنبه به مدت دو روز به میزبانی کیش در حال برگزاری است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.