بهروز اسفندیاری روز پنجشنبه سطح رقابت های قهرمانی کشور در دو بخش مردان و زنان درکیش را خوب ارزیابی کرد و افزود : هدف از برگزاری این رقابت ها گردهمایی برای خانواده بزرگ نجات غریق بود تا علاوه بر شرکت در مسابقه ای سالم ورزشکاران و سایر دست اندرکاران به تبادل اطلاعات و نظر بپردازند.
وی مهمترین برنامه پیش روی این فدراسیون را برگزاری رقابت های منطقه ای در دو بخش دختران و پسران برای کشورهای آزاد شده درباکو در بهمن ماه امسال خبر داد و افزود : این رقابت ها سبب اشنایی با ظرفیت های ورزشکاران دیگر کشورها و همچنین این رشته ورزشی خواهد شد.

* 54 هزار نفر از منجیان غریق از بانوان هستند
نائب رئیس فدراسیون نجات غریق به شرح وظایف فدراسیون نجات غریق پرداخت و گفت :تربیت غریق نجات و نظارت کارشناسی بر امور اماکن آبی از عمده وظایف این فدراسیون است.
اسفندیاری با بیان اینکه در حال حاضر 145 هزار منجی غریق در کشور وجود دارد اظهار کرد : 54 هزار نفر از این تعداد را بانوان تشکیل می دهند.
وی با تاکید بر اینکه منجیان غریق با برخی از صاحب کاران خود دچار مشکل هستند اظهار کرد: آنان به موقع حقوق دریافت نمی کنند و بیمه نیستند و به همین دلیل این صاحبان کار خبره ترین افراد خود را از دست می دهند.
این مسئول ورزشی گفت :صاحبان کار منجیان غریق را بطور جدی یک فرصت نمی دانند همانطور که از نعمت دریا به خوبی استفاده نمی کنند.
اسفندیاری به آماری از حضور مردم در سواحل اشاره کرد و گفت : در سال گذشته 41 میلیون نفر به سواحل رفتند و حدود 85 درصد آنان از دریا استفاده کردند.
سیزدهمین دوره رقابتهای نجات غریق قهرمانی کشور( بانوان) روزهای 17 و 18 و بیست و ششمین دوره رقابت های نجات غریق مردان روزهای 11 و 12 ابان ماه در کیش برگزار شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.