رئیس دو و میدانی کشور به همراه 'هنریک اولشفسکی' رئیس دو و میدانی لهستان و 'مارسین گورا' دستیار و سرمربی لهستانی در سفری به جزیره کیش علاوه بر بازدید از اردوی تیم ملی دو و میدانی کشور از اماکن ورزشی کیش دیدن کرده و از نزدیک با ظرفیت های مجموعه های ورزشی آن آشنا شدند.
مجید کیهانی روز چهارشنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا هدف از حضور در کیش را بازدید از امکانات جزیره و همچنین اردوی تیم ملی دو و میدانی عنوان کرد و افزود: از حدود 3 ماه پیش با کشور لهستان در این رشته ارتباط برقرار کردیم چرا که این کشور یکی ازقدرتهای دو و میدانی دنیا به ویژه در پرتابهاست و توانسته سه مدال در المپیک ریودوژانیرو را کسب کند.
رئیس فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه ظرفیت این کشور در این رشته بالاست اظهار کرد: توسعه روابط با چنین کشورهایی با این ظرفیت برای ما مهم است تا بتوانیم از دانش آنها برای ارتقا این رشته بهره مند شویم.
کیهانی اضافه کرد: از رئیس فدراسیون لهستان برای سفر به ایران دعوت به عمل آمد که پنج روز پیش به همراه دستیار و مربی توانمند این کشور در ماده پرتاب چکش به ایران آمدند.
کیهانی با بیان اینکه مذاکرات خوبی با رئیس فدراسیون انجام گرفت به مهمترین مشکل دو و میدانی کشور اشاره کرد و گفت: افزایش دانش مربیان یکی از مهمترین مسائل مورد توجه است که تلاش داریم با کمک مربیان لهستانی و در صورت لزوم با بهره گیری از سایر کشورها آن را افزایش دهیم .
وی اظهار کرد: از نظر رئیس فدراسیون لهستان مشکل عمده ما هم در این بخش است، ما معتقدیم مربیان توانمندی برای آماده سازی ورزشکاران نداشتیم و هر موفقیتی هم که بدست آمده از سوی مربیان خارجی و با تمرکز بر روی یک بازیکن بوده است .
رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: مذاکرات در ماده های پرتاب و پرش قطعی شده است و با بهره مندی از ظرفیت مربیان لهستانی و برگزاری کلاس های باز آموزی در فرایند یکی دو سال انجام خواهد شد؛ ارتقا دانش مربیان ایرانی خدمتی بزرگ به دو و میدانی کشور است.
وی اظهار کرد: در ماده های سرعت و دو استقامت و نیمه استقامت باید سراغ کشورهایی رفت که در این مواد قوی هستند.

** تاکید بر استعداد یابی درست / کیش فصل مشترک همکاری فدراسیون های دو و میدانی ایران و لهستان
این مسئول ورزشی استعداد یابی درست را یکی دیگر از نکات حائز اهمیت و مورد تاکید در گفت وگوهای دو طرف دانست و به ایرنا گفت: علی خدیور یکی از ورزشکاران مستعد دو سرعت است که در کیش شناسایی شده است و اگر بتوانیم این روش را با کمک مسئولان ورزشی و دبیر هیات آقای محمد زاده اتخاذ کنیم می توان کیش را به یکی از قطب های دو سرعت تبدیل کنیم.
کیهانی تاکید کرد: مسئولان ورزشی لهستان نگاه جدیدی را هم در این زمینه ارائه کردند و مذاکرات خوبی در این راستا انجام شد.
وی موضوع دیگر مورد توافق با لهستان را چگونگی برگزاری اردوهای مشترک برای تیم هایی ملی عنوان کرد و افزود: موافقت در این زمینه صورت گرفت و مقرر شد نیازهای خود را در ماده های مختلف به آنها اعلام کنیم تا بر اساس آن برنامه ریزی های لازم انجام گیرد.
رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور با بیان اینکه رقابتهای آسیایی 2018 اندونزی مهمترین رویداد پیش رو تیم ملی کشور است اظهار کرد: استراتژی ما برای این رقابت ها مشخص است و در این زمینه از کمک های آنها استفاده خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه تا هفته آینده مذاکرات به نتیجه خواهد رسید افزود: با توجه به رقابتهای پیش رو زمان زیادی برای تیم ملی نداریم، آموزش مربیان در برنامه های بلند مدت است.
کیهانی هدف از سفر به کیش را بازدید از اردوی تیم ملی و همچنین معرفی ظرفیت های جزیره به طرف لهستانی عنوان کرد و به ایرنا گفت: کیش می تواند زمینه همکاری مشترک ما باشد، با توجه به اینکه در این فصل سال تهران و ورشو نیز هوایی سرد را تجربه می کند جزیره کیش دارای هوایی مطلوب است ، تعریف ما از کیش رئیس فدراسیون را برای سفر به جزیره مشتاق و کنجکاو کرد.

*سفر زود هنگام رئیس کنفدراسیون دو و میدانی آسیا به ایران
وی با بیان اینکه ارتباطات خوبی با سایر کشورها برقرار کرده ایم بر توسعه این تعاملات تاکید کرد و گفت: رئیس کنفدراسیون آسیا بزودی سفری به ایران خواهد داشت و رئیس فدراسیون عمان نیز برای سفر به کشور ابراز علاقه نشان داده است.
رئیس فدراسیون دو و میدانی با قدردانی از معاون ورزش کیش و سایر دست اندرکاران این عرصه گفت: کمک های زیادی برای برگزاری یک اردوی خوب صورت گرفت و روز گذشته نیز در بازدید از اردو و معرفی ظرفیت های ورزشی همراه ما بودند.
کیهانی پیست دو و میدانی جزیره را تنها یک پیست دانست و گفت: پیست کیش نیاز به موانع، تشک پرش از ارتفاع، تشک پرش با نیزه، چاله پرش طول و دایره های پرتابی دارد که با تامین آنها می توان کیش را به کمپی برای تیم های اروپایی و آسایی تبدیل کرد.

*ابراز تمایل رئیس دو و میدانی لهستان برای ارتقا این رشته در ایران / کیش زیبا و آرام است
رئیس فدراسیون دو و میدانی لهستان نیز در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: برنامه ریزی برای سفر به ایران از سوی رئیس دو و میدانی صورت گرفت و ما هم علاقه مند سفر به این کشور بودیم امیدوارم که لهستان بتواند به ارتقا این رشته ورزشی و دو ومیدانی کاران ایران کمک کند.
هنریک اولشفسکی جزیره کیش را بسیار زیبا و دارای هوایی مطلوب همراه با آرامش عنوان کرد و گفت : بجای اینکه ورزشکاران در فصل های سرد به کشورهای نظیر اسپانیا و پرتغال بروند می توانند به کیش سفر کنند.
وی به بازدید از مجموعه های ورزشی کیش اشاره کرد و افزود : دوری هتل ها از مجموعه های ورزشی ، نبود سالن بدنسازی در کنار مجموعه از مشکلات موجود است .
اولشفسکی زمینه را برای همکاری دو فدراسیون و آینده این همکاری ها را مثبت ارزیابی کرد.

*ورزشکاران ایرانی برای درخشش به تمرین بیشتر و تجهیزات نیاز دارند
دستیار و سرمربی تیم ملی دو و میدانی لهستان نیز ظرفیت و استعداد دو و میدانی کاران ایرانی را خوب عنوان و اظهار کرد : آنها برای در خشش در سطح بین المللی نیاز به کاربیشتر ، تجیهزات و امکانات بهتر دارند.
مارسین گورا جزیره کیش را دارای آب و هوایی مطلوبی در این زمان از سال دانست و به ایرنا گفت: در حالی که کشورهایی همچون پرتغال و اسپانیا فصل سردی را می گذارنند در کیش می توان به راحتی در بیرون تمرین کرد.
وی توسعه امکات ورزشی را بسیار مهم برشمرد و افزود: ظرفیت و علاقه مندی برای رشد در ورزشکاران ایرانی وجود دارد و ارتقا مربیان، به روز شدن امکانات و تجهیزات سبب رشد بیشتر این ورزش در ایران خواهد شد.
گورا در مورد برگزاری اردوهای مشترک و همچنین اردوی تیم ملی لهستان در کیش ضمن استقبال از این پیشنهاد گفت: با تجهیز کردن مجموعه های ورزشی این بستر برای ورزشکاران سایر کشورها فراهم خواهد شد.
به گزارش ایرنا ،رئیس فدراسیون دو و میدانی لهستان، سرمربی تیم ملی این کشور و رئیس فدراسیون دو و میدانی کشور که روز گذشته به کیش سفر کرده بودند ظهرامروز جزیره را به مقصد تهران ترک کردند.
تیم ملی دو و میدانی کشور نیز که از سه هفته پیش در کیش اردو برگزار کرده بود امروز به کار خود پایان داد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.