علی اصغر غمناک روز دوشنبه درحاشیه برگزاری رقابت های تنیس در کیش ،رقابت های بین المللی جوانان را از لحاظ سطح کیفی و حضور بازیکنان خوب و مثبت ارزیابی کرد و به خبرنگار ایرنا گفت: اگر بخواهیم مقایسه با دوره قبل داشته باشیم ،سال گذشته سطح رقابت ها بالاتر بود.
وی با بیان اینکه تنیسورهای ما در بخش انفرادی و دو نفره پسران و دختران خوب درخشیدند، افزود: تعداد شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته بیشتر بود و رشد حدود 8 درصدی را در این زمینه شاهدیم، تعداد بازیکنان خارجی این دوره کمتر از سال قبل بود ، سال گذشته 30 تنیسور حضور داشتند اما در این دوره 20 نفر بودند.
وی علت این کاهش را همزمانی برگزاری رقابت های تنیس در برخی کشورها با جام فجر کیش دانست و افزود : ممکن است برخی تنیسورها اولویت حضورشان را سایر کشورها اعلام کرده بودند که سیستم به طور خودکار اولویت یک آنها را همان کشور مورد نظر تعیین می کند.
غمناک اظهارکرد: در صورت حضور آنها شانس بازیکنان ما بابت قرار گرفتن در جدول بسیار کم می شد چرا که بیشتر تنیسورهای خارجی در جدول اصلی و تنیسورهای ایرانی خارج از جدول بودند و بازیکنان ما منتظر انصراف بودند تا اسامی آنها به فهرست اضافه شود.
وی اظهارکرد: این اتفاق خوب برای ما رخ داد اما از طرفی تعداد تنیسورهای خارجی شرکت کننده در این دوره کمتر شد.
غمناک در مورد اختصاص بودجه لازم به باشگاه های تنیس گفت: ارتقاء این رشته همچون دیگر ورزش ها نیازمند بودجه کافی است و اگر مشکل بودجه ای وجود دارد به سطح کلان باز می گردد ،خوشبختانه تلاش کرده ایم تا برنامه ها در حد توان انجام شود.
وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مشکل خاصی نداریم ابراز امیدواری کرد که در آینده تمام رشته های ورزشی خودکفا شوند و مشکل تامین بودجه نداشته باشند.

** درخواست میزبانی شهرهای اصفهان، تهران و شیراز / افزایش تعداد رقابت ها در سال96
غمناک به برگزاری سه مرحله از رقابت های تنیس در سالجاری در ارومیه ، تهران و جزیره کیش اشاره کرد و افزود : در سال 96 بدنبال افزایش آن هستیم برگزاری رقابت در کیش در سال آینده همچنان به قوت خود باقی است ، شهرهای تهران ، اصفهان ، شیراز خواهان میزبانی این رقابت ها هستند که امیدواریم فدراسیون میزبانی آن را به ما بدهد.
وی میزبانی کیش را خوب ارزیابی کرد و گفت : هوای خوب و امکانات لازم ، فضای خوبی برای حضور تنیسورها در کیش فراهم ساخته است و از دست اندرکاران حوزه ورزش کیش و همکاری خوب آنها قدردانی می کنیم .
رئیس سازمان لیگ فدراسیون تنیس به آغاز هشتمین دوره رقابت های جام حذفی تنیس باشگاهها و دسته جات آزاد کشور ( بخش مردان ) از روز شنبه 16 بهمن ماه در کیش اشاره کرد و گفت : 88 تیم در 22 گروه از 17 استان رقابت می کنند که نسبت به سال گذشته که 65 تیم حضور داشتند این تعداد تیم در تاریخ رقابت ها بی سابقه بوده است .
وی افروزد :بازیکنان با کیفیتی در این رقابت ها حضور دارند و برخی تیم ها از تنیسورهای خارجی استفاده می کنند که امیدواریم در چند روز آینده بازیکنان ما که در جام دیویس کاپ حضور دارند به جمع اضافه شوند .
این رقابت ها تا 22 بهمن ماه به میزبانی کیش ادامه دارد .
به گزارش ایرنا ، رقابت های بین المللی تنیس جوانان جام فجر که در رده سنی زیر 18 سال و در دو بخش دختران و پسران به میزبانی کیش از 8 تا 16 بهمن ماه برگزار شد با قهرمانی نمایندگانی از ایران به پایان رسید.
سرداوری این دوره از رقابت ها را محسن خداپرست بر عهده داشت و مسیح صلاح به عنوان دستیار حضور داشت . احسان قربانی ، اکبر سربازی ، الهام احمدی و زینب السادات حسینی امر داوری این رقابت ها را بر عهده داشتند.
در جدول مقدماتی این دوره و در بخش پسران 31 تنیسور از کشورهای ایران ، ازبکستان ، ترکیه، روسیه و آلمان برای دستیابی به جدول اصلی با یکدیگر رقابت کردند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.