دبیر هیات اسکواش کیش روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این رقابت ها  گفت : این رقابت ها در تقویم جهانی به نام خلیج فارس ثبت شده است و هر ساله در جزیره کیش برگزار می شود .
علی کتابفروش ؛ ایران ، عراق ، پاکستان ، انگلیس ، هنگ کنگ را کشورهای شرکت کننده در این دوره از رقابت ها عنوان کرد و گفت : 20 اسکواش باز از ایران ( اعضای تیم ملی ) و 12 ورزشکار از کشورهای خارجی با هم رقابت می کنند .
دبیر هیات اسکواش کیش اضافه کرد : در مجموع با جدول پیش مقدماتی ، مقدماتی و اصلی 40 ورزشکار حرفه ای حضور دارند و جایزه آن پنج هزار دلار است .
ملی پوش سابق جوانان کشور ادامه داد : در جدول مقدماتی 16 بازیکن رقابت می کنند که از این جدول چهار نفر برتر به جدول اصلی راه می یابند که این نفرات به 12 نفری که از قبل در جدول اصلی بودند ملحق می شوند .
وی به ایرنا گفت : در نهایت 3 نفر به عنوان نفرات برتر انتخاب می شوند اما جایزه نهایی با توجه به جایگاه آنها و کسب امتیاز بین تمامی کسانی که در جدول هستند تقسیم خواهد شد .
به گفته دبیر هیات اسکواش کیش ، این رقابت ها تا دو سال گذشته تنها در جزیره کیش برگزار می شد اما با روند روبه رشد این ورزش و رویکرد مسئولان ،چند استان و شهر همچون خوزستان ،فارس ، گلستان ، اراک ، ساری ،ارومیه نیز یک بار در سال میزبان رقابت های جایزه پنج هزار دلاری هستند .
وی اصلی ترین شانس های قهرمانی در این رقابت ها بر اساس سیدبندی فدراسیون جهانی اسکواش بازانی از کشورهای هنگ کنگ و پاکستان عنوان کرد و افزود : بازیکنان ایران نیز از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و در رقابتهای پنج هزار دلاری تهران و اراک تووانستند به جمع چهار بازیکن اصلی راه یابند و مدال برنز را از آن خود کنند .
کتابفروش گفت : این رقابت ها برای افزایش رنکینگ و کسب امتیاز جهانی برگزار می شود و ورزشکاران به همین منظور در آن حضور پیدا می کنند که بتوانند با امتیاز بالاتر در رقابت های سطح بالاتری شرکت کنند .
غلامرضا جهانشاهی رئیس هیات ، علی کتابفروش سرپرست فنی و دبیر هیات اسکواش کیش هستند .
وزیرجهان یوسف زیی سرداور ، مهدی مختاری ، پوریا عیسی پور ،قائنیان و خوبیاری کادر داوری و محسن غلام نژاد جاوید نظارت این رقابت را بر عهده دارند .
رقابت های حرفه ای بین المللی مردان ( جام خلیج فارس ) تا اول اردیبهشت ماه در کیش ادامه دارد .
جزیره کیش با حدود 91.5 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.