فدراسیون ایران بدنبال بهبود عملکرد ضعیف انجمن ورزش پیوند اعضا خاورمیانه است

 فاطمه هاشمی دوشنبه شب در دیدار با رئیس فدراسیون جهانی پیوند اعضا در جزیره کیش گفت: هدف ما نجات ورزش پیوند اعضا آسیا از بلاتکلیفی است ، ضمن این که در رقابتهای برون مرزی با تعداد ورزشکاران زیادی شرکت می کنیم و مشتاق هستیم میزبان رویدادهای جهانی نیز باشیم.
وی همچنین برگزاری رقابتهای منطقه ای در قسمت های مختلف آسیا را برای گسترش و فعالیت بیشتر ورزش پیوند اعضا در این منطقه به رئیس فدراسیون جهانی پیشنهاد کرد.
در ادامه این نشست معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان افزود: فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا زیر مجموعه بخش همگانی وزارت ورزش می باشد و در سال 1395 از رشد بیش از چهارصد درصد برخوردار و به لحاظ میزان رشد درصدی در بین فدراسیون های ورزشی حائز رتبه اول بوده است.
غلامرضا شعبانی بهار ضمن اشاره به میزبانی های بسیار ایران در مسابقات مختلف حمایت و پشتیبانی کامل وزارت ورزش و جوانان و دولت را برای میزبانی مسابقات آسیایی و جهانی در ورزش پیوند اعضا اعلام کرد.
کریس توماس رئیس فدراسیون جهانی ورزش پیوند اعضا نیز با ابراز خوشحالی از حمایت دولت و وزارت ورزش از فدراسیون ایران گفت: میزبانی ایران یک فرصت خوب برای من بود تا از نزدیک شاهد عملکرد فدراسیون ایران باشم.
رئیس فدراسیون جهانی پیوند اعضا کار این فدراسیون را از سایر فدراسیون های دیگر سخت تر خواند و بیان کرد در سایر فدراسیون ها افراد با یک اطلاعیه به آن فدراسیون مراجعه خواهند کرد اما در فدراسیون پیوند اعضا ابتدا باید دهندگان و گیرندگان عضو را شناسایی کرد که کار بسیار دشواری است. وقتی افرادی که قبل از عمل پیوند ورزش می کردند، بعد از پیوند نیز ورزش را ادامه دهند امید به زندگی دوباره در آن ها زنده می شود چرا که آن ها موهبت دوباره زیستن را یافته اند.
توماس در ادامه گفت: ایران یکی از اعضای پر افتخار فدراسیون جهانی است زیرا افراد حرفه ای در آن مشغول به فعالیت هستند و از مسئول روابط عمومی تا ریاست آن من را تحت تاثیر قرار دادند و از نکات بارز دیگر فدراسیون ایران تحت پوشش قرار دادن بیماران خاص است که سازماندهی ورزشی بخصوصی ندارند.
وی تاکید کرد: من پتاسیل ایران را واضح دیدم و پیام آن را در مجمع فدراسیون جهانی مطرح خواهم کرد.
وی یکی از دلایل سفر به ایران را ایجاد پل ارتباطی بیشتر به جز مسابقات جهانی که هر دو سال یک بار برگزار می شود عنوان کرد و فعالیت متنوع افراد پیوند عضو و ترویج گسترده فرهنگ اهدا عضو را مهم و ضروری دانست.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.